План самоосвіти
вчителя трудового навчання
Шуліки Олександра Сергійовича
Вступ
""Не слід лягати спати перш, ніж не скажеш
собі, що за день ти чомусь навчився.".
Г. Лихтенберг
Вдосконалення якості навчання і виховання в середній школі безпосередньо залежить від рівня підготовки
педагогів. Незаперечно, що цей рівень повинен постійно рости, і в цьому випадку
ефективність різних курсів підвищення кваліфікації, семінарів і конференцій
невелика без процесу самоосвіти учитeля. Самоосвіта - є потреба творчої і
відповідальної людини будь-якої професії, тим більше для професій з підвищеною
моральною і соціальною відповідальністю, якою являється професія учителя.
Самоосвіта - процес свідомої самостійної пізнавальної діяльності.
Самоосвіта учителя є необхідна умова професійної
діяльності педагога. Суспільство завжди
пред'являло і пред'являтиме до учителя найвищі
вимоги. Для того, щоб учити інших,
треба знати більше, ніж усі інші. Учитель повинен знати не лише свій
предмет і володіти методикою його викладання, але і мати знання в довколишніх наукових областях, різних сферах громадського життя,
орієнтуватися в сучасній політиці, економіці
та ін. Учитель повинен вчитися усьому постійно, тому що в особах його
учнів перед ним щороку змінюються тимчасові етапи, поглиблюються і навіть міняються уявлення про навколишній
світ. Здатність до самоосвіти не формується у педагога разом з дипломом
педагогічного ВНЗ. Ця здатність визначається психологічними і
інтелектуальними показниками кожного
окремого учителя, але не у
меншій мірі ця здатність
виробляється в процесі роботи
з джерелами інформації, аналізу і
самоаналізу, моніторингу
своєї діяльності.
Психолого – педагогічні основи
навчання і виховання
№ з/п
|
Тема і
зміст роботи
|
Дата
|
Форма
роботи
|
Відмітка про виконання
|
1
2
3
4
5
6
7
|
Здібності і нахили, задатки і обдарування учнів
Індивідуальний підхід у процесі навчання
Педагогічний такт
Виховання культурних
навичок в учнів
Спільна діяльність батьків і вчителів у вихованні
Створення
пакету психолого-педагогічних матеріалів
для учителя
Удосконалювати свої
знання в області
класичної і сучасної
психології і педагогіки.
|
Вересень
Жовтень,
Листопад
Грудень
Лютий
Протягом
року
Протягом
року
Протягом
року
|
Нотатки
Тези
Реферат
Тези
Тези
Пакет
матеріалів
|
Науково – теоретична підготовка
№ з/п
|
Тема і
зміст роботи
|
Дата
|
Форма
роботи
|
Відмітка про виконання
|
1
2
3
4
5
6
|
Нетрадиційне навчання і викладання трудового навчання
Поняття про технологію
Елементи комбінаторики
Вступ до статистики
Розвиток творчої уяви учнів на трудового навчання
Особистісно-орієнтований підхід при викладанні трудового
навчання
|
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень
Протягом
року
Протягом
року
|
Нотатки
Конспект
Конспект
Конспект
Тези
Творчі
розробки
|
Методична підготовка
№ з/п
|
Тема і
зміст роботи
|
Дата
|
Форма
роботи
|
Відмітка про виконання
|
1
2
3
4
5
6
|
Оригінальні форми усного заліку
Розвиток мислення на уроках трудового навчання
Розвиток творчих здібностей учнів на уроках трудового
навчання
Методичні особливості формування умінь різьби по дереву
Самостійна робота учнів на уроках трудового навчання
Знайомитися
з новими педагогічними технологіями, формами, методами і
прийомами навчання через
предметні видання
|
Жовтень,
Листопад
Грудень
Протягом
року
Січень -Лютий
Протягом
року
Протягом
року
|
Тези
Конспект
Тези
Тези
Тези
|
Впровадження передового
педагогічного досвіду
№ з/п
|
Тема і
зміст роботи
|
Дата
|
Форма
роботи
|
Відмітка про виконання
|
1
2
3
|
Постійно
знайомитися з сучасними
освітніми технологіями в області
викладання предмета
Брати
активну участь в
роботі районного методичного об’єднання
Особистісно –
орієнтований підхід при вивченні трудового
навчання
|
Протягом
року
Протягом
року
Лютий
березень
|
Творчий
розробок
|
Немає коментарів:
Дописати коментар